Dag 2 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Leanne Korteweg - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Leanne Korteweg - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Leanne

15 Juli 2014 | Tanzania, Arusha

Omdat het zo vroeg donker is gaan de mensen hier ook vroeg naar bed. We waren om 22.00 uur nog wakker (dus 21.00 Nederlandse tijd) en dat was eigenlijk heel laat voor hier hoorden we. Oeps.. Het was wel goed want we werden vanochtend vroeg opgehaald door Marit om naar de stad te gaan. We mochten weer met de dala dala en dit keer vonden ze dat er wel 20 mensen in paste;) Tip 1: ga niet rechts zitten want dan wordt je bijna geplet tussen het busje en de andere 20 mensen die bijna op schoot komen zitten. Als je eruit wil klop je even op het dak en dan remt hij (heel hard)..Dan moet je betalen, het liefst al gepast in je hand zodat je niks uit je tas hoeft te halen en als je met groot geld betaald moet je nog maar zien of je wisselgeld krijgt. Eenmaal aangekomen moesten we naar een immigratiekantoortje in Arusha stad voor de rest van het visum. We moesten 3 uur wachten tot dat klaar was dus gingen we even naar een marktje. Pfoe, ik keek mijn ogen uit. Ik heb nog niet super veel foto’s kunnen maken want ik durfde mijn camera of telefoon niet echt uit mijn tas te halen. Zodra je tas open gaat wordt je meteen aangestaard en ze willen soms geld voor foto’s. Ik heb ze dus heel snel en stiekem gemaakt want ik wil alles onthouden wat ik zie! Op de markt verkochten ze echt alles maar ook echt hele rare dingen. Uitgedroogde verschrompelde visjes, dat eten ze als delicatesse.. hmmmm!! Ik sla even over. Je moet bij alles afdingen en meestal krijg je het dan wel voor elkaar. Toch is Tanzania nog best een duur land, je betaald soms meer dan in Nederland maar vandaag gingen we op een terrasje cola drinken en die was omgerekend maar 50 eurocent.. heel gek! De fooi was bijna meer dan het drankje. Toen we daar gingen zitten kwamen er van verschillende “cafétjes” mensen naar ons toe met menukaarten. Ze willen dan maar al te graag dat we bij hen wat bestellen.
Vervolgens liepen we nog even verder door de stad. Ik voel me net een beroemde Tanzaniaan. We worden hier behandeld als koninginnen en iedereen wil met je praten en weten waar je vandaan komt en wat je hier gaat doen. Toen ik vanmiddag zei dat ik uit Holland kwam zeiden twee mannen tegelijk; AJAX!!! Toen moesten we heel hard lachen en liepen we weer verder. Het eten is tot nu toe echt lekker. Gisteren had Rehema ( de huishoudster) rijst gemaakt met een prutje wat smaakte naar Goulash maar dat was het niet. Vandaag eten we spaghetti met aardappels haha, klinkt niet als een lekkere combinatie maar ik klaag niet!
De paspoorten werden gewoon langs gebracht op straat die we af hadden moeten geven bij het immigratiekantoor. Dat doen ze gewoon even haha. Daarna mochten we weer terug naar ons huis, dit keer zonder Marit om te oefenen of we de weg wisten. Hmmm bijna geslaagd haha. Het eerste stukje in de dala dala ging goed maar vervolgens zagen we een winkelcentrumpje waar we even wat boodschapjes wilden doen. We hadden ingeschat dat we het verder wel konden lopen en dachten dat dit dan ongeveer 10 minuten zou zijn. Uiteindelijk kwamen we na een uur en een kwartier over de hobbelige weg lopen aan bij ons huis. Dat kunnen we beter de volgende keer niet meer doen. Wel zagen we toen pas echt Afrika in plaats van dat je in een dala dala voorbij rijdt. Wat een armoede.. het blijft me verbazen hoe arm en rijk door elkaar leeft. De ene kant van de weg bestaat uit krakkemikkige huisjes waar mensen bedelend voor hun huis zitten en kippen verkopen en aan de overkant staat een (voor hier) best groot huis met mannen in pak in de deuropening die in het Swahili tegen je gaan praten. Als je dan iets in het Swahili terugzegt gaan ze voor je klappen en juichen haha.
Morgen mogen we dan eindelijk naar het project, ik kan echt niet wachten! Dat is tenslotte de grootste reden waarvoor ik hier kwam. Ik ben heel benieuwd! We moeten anderhalf uur reizen en mogen met een nieuw vervoersmiddel, de boda boda, dat is een motor waar je achterop moet. Ik ben benieuwd!
Nou ik ga de spaghetti maar eens proeven. De stoelen in ons huis zijn trouwens gemaakt van koeien. Ze zitten nog best lekker ook haha! Ik heb in de stad internet voor mijn laptop kunnen aanschaffen dus ik kan met jullie mailen, skypen of op facebook praten!
Tot snel! Liefs xx

  • 15 Juli 2014 - 20:48

    Tineke:

    Heel leuk om je belevenissen te lezen, ik zie het helemaal voor me!

  • 15 Juli 2014 - 21:37

    Poelen:

    Leuk om te lezen wijfie. Succes morgen!

  • 15 Juli 2014 - 22:16

    Ilse:

    Wat super super leuk om te lezen! En al helemaal leuk om je even gesproken te hebben op Skype! Heel veel succes en plezier morgen bij de kindjes. Geniet! <3.

  • 16 Juli 2014 - 13:31

    Esther:

    Lieve Leanne,
    Wat een belevenissen al in de eerste twee dagen!!!
    Ik ben benieuwd hoe het je vandaag is bevallen...
    Geniet ervan en een hele dikke kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Welkom op mijn reisdagboek, hierin zal ik mijn verhalen en belevenissen met jullie delen. Veel leesplezier! Liefs Leanne

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 7819

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Arusha, Tanzania

Landen bezocht: