Laatste dag weeshuis en masai markt - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Leanne Korteweg - WaarBenJij.nu Laatste dag weeshuis en masai markt - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Leanne Korteweg - WaarBenJij.nu

Laatste dag weeshuis en masai markt

Blijf op de hoogte en volg Leanne

27 Juli 2014 | Tanzania, Arusha

27-7-14

Vrijdag hebben we onze laatste dag gehad bij het weeshuis. Echt heel gek en eigenlijk ook wel jammer. Onze laatste dag hier was echt heel fijn, de kindjes waren heel lief en de nanny’s deden zowaar wat leuker tegen de kinderen. Mozes kwam toevallig vandaag terug uit het ziekenhuis. Hij heeft er bijna een week gelegen. Hij zag er al iets beter uit gelukkig maar nog steeds hoop ik heel erg dat hij er helemaal bovenop komt. Leticia zorgt wel goed voor hem en zorgt ervoor dat hij zijn medicijnen krijgt dus ik heb er nu wat meer vertrouwen in. Luciënne heeft vandaag wat spulletjes meegenomen voor het weeshuis, Leticia was ook hier heel blij mee. Imma ging er meteen mee spelen, er werd aan hem beloofd dat hij zondag mag kleuren. Dan wordt er blijkbaar wel iets aan activiteiten gedaan.
Alsof de kindjes het door hadden dat we voor het laatst waren kwamen ze heel veel knuffelen vandaag. Gloria had hoge koorts en had zich als een aapje aan me vastgeklemd. Ik wilde haar eigenlijk echt meenemen maar dat kon natuurlijk helaas niet. Ze moest huilen toen ik haar aan iemand anders gaf en haar gedag zei, ik hoop zo dat ze snel wordt geadopteerd! Arm meisje. Luciënne’s grote vriend Imma zwaaide ons uit bij de deur, bye bye zei hij en hij zwaaide tot hij ons niet meer zag. Net voordat we weg gingen had Luciënne hem “Leanne” en “Luciënne” geleerd. Zo schattig!
Afscheid nemen is nooit leuk en met een brok in onze keel verlieten we het weeshuis. Het was toevallig dat juist vandaag zo’n leuke dag was en een fijne afsluiter. Er waren ook niet zoveel vrijwilligers die dag en degene die er waren, waren juist de leukste en we hebben gezellige gesprekken gehad.
Toch heb ik geen spijt van onze beslissing om ergens anders heen te gaan, ik heb heel veel zin om naar Walk in love te gaan, weer een nieuwe ervaring met nieuwe kinderen, wat oudere kinderen en precies op de helft van onze tijd hier.

Vanaf vrijdag slapen we bij Ilse op de kamer omdat Dave is aangekomen in het guest house. Gezellig hoor! Het voelt net als een slaapfeestje van vroeger. Het grappige was dat Ilse tijdens het eten zei; echt raar, sinds jullie er zijn is nog niet 1 keer de stroom uitgevallen en heb ik geen ongedierte meer in het huis gezien als salamanders ofzo. We lachten erom en jawel, die nacht viel de stroom uit en dat heeft nog tot de volgende ochtend/middag geduurd. Ook werden we precies die avond vergezeld door een salamander in onze slaapkamer. Ilse sprong nog net niet bovenop mij en samen gilden we zo hard dat iedereen kwam kijken. Wat zijn die beesten eng snel zeg. We hebben de Masaï mannen gehaald en hij heeft hem voor ons gevangen. Als een salamander geraakt wordt verliest hij zijn staart dus die lag nog lekker op de gang, ieh! Nu dood was konden we weer rustig slapen. Ze doen hier trouwens sowieso niet zo lief tegen dieren. We zagen vrijdagmiddag een hele arme vrouw met een levende kip onder haar arm. We moesten hier stiekem al een klein beetje om lachen, dat zie je in Nederland ook niet zo vaak. Vervolgens komen wij haar 10 minuten later tegen en ik zeg tegen Luciënne; hmm waar zou haar kip gebleven zijn? Stond de vrouw daar in een teiltje water de kip die ze net had geslacht schoon te maken. Bah bah. Ook liggen hier soms dode honden op straat en die halen ze niet aan de kant.

Zaterdagochtend gingen we vroeg weg om naar de stad te gaan met z’n vijven. Luciënne, Ilse, Dave, Thomas en ik. We wilden naar een bepaalde winkel om daar bepaalde souvenirs te halen;) Ik heb daar niks gekocht maar ik mag nog niet verklappen wat voor winkel het was. Vervolgens gingen we lekker lunchen bij Africafé. Erg gezellig. Daarna gingen we naar de Masai markt. Wauw! We zijn er uren bezig geweest, ze maken daar hele mooie dingen en ik vind het echt knap gemaakt! We hebben mooie dingen gekocht en lekker geoefend met afdingen. Je kan wel meer dan 50% van de prijs af krijgen. Niet mijn sterkste kant maar het ging ons best goed af. We waren goed op dreef. Soms keken we heel zielig en zeiden we pleaseee??? Dan moest een man lachen en zei hij oke oke voor die prijs is goed. We moeten wat gaan doen met onze acteer skills. Ik vind dat ze afdingen in Nederland ook moeten aanschaffen, het is echt leuk om te doen! We waren helemaal trots op onszelf, al hebben zij er waarschijnlijk nog steeds dik winst uit gehaald haha.

Vandaag is het zondag en hebben we een dagje niks. De winkels zijn hier dicht want iedereen gaat naar de kerk. De kerk begint om 6.00 ’s ochtends en heeft verschillende diensten.
6.00-8.00
8.00-10.00
10.00-12.00
12.00-14.00
Ons guest house zit vlakbij een kerk dus we konden live meegenieten van het mooie (ahum) gezang. Deze week is ook het einde van de ramadan dus we zijn of maandag en dinsdag vrij of dinsdag en woensdag, dat ligt aan de stand van de maan. Een rustig weekje dus terwijl we juist zoveel zin hebben om bij Walk in love te beginnen! Ilse baalt ook want dit is haar laatste week voordat ze weer naar Nederland gaat. Dan maar veel naar het zwembad of zo deze week, tenminste als het lekker weer is want het is nu erg grijs buiten. Ik ben een beetje jaloers op jullie weer daar!

Liefs Leanne

  • 27 Juli 2014 - 15:20

    Ellen:

    Hai Lee, wat een fijn afscheid hebben jullie gehad. Heel dubbel ook, maar op een moment met lieve medewerkers. Dat verlaat je het weeshuis nog met een heel klein beetje beter gevoel.
    Nu gedwongen genieten van wat vrije dagen? Misschien worden jullie wel ergens uitgenodigd voor het suikerfeest. Of doen ze dat daar niet? Zou wel leuk zijn.

    Vanavond komen je paps en mams gezellig een bakje doen bij ons.
    Weet niet hoe laat het vanaf half 8 bij jullie is, maar anders doe je gezellig een bakje mee via skype. (gramboosje10)

    Een hele fijne tijd verder en ik hoop dat de twee volgende weekjes beter zijn.
    Knuffel xxx

  • 27 Juli 2014 - 16:07

    Lia:

    Hallo Leanne, ik geniet enorm van je verslagen! Je kunt heel beeldend vertellen, je ziet het bijna voor je en als er dan ook nog foto's bij zijn is het helemaal leuk. Deze week gaat het dus weer spannend worden nu jullie
    gaan veranderen van "werk". Ook wel weer leuk want zo zie je ook hoe het ergens anders is.Voor deze laatste weken ook veel succes en vooral plezier toegewenst. (Dat straal je dan uit en daar gingen jullie ook voor toch?) groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Welkom op mijn reisdagboek, hierin zal ik mijn verhalen en belevenissen met jullie delen. Veel leesplezier! Liefs Leanne

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 7812

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Arusha, Tanzania

Landen bezocht: