cadeautjes voor het weeshuis - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Leanne Korteweg - WaarBenJij.nu cadeautjes voor het weeshuis - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Leanne Korteweg - WaarBenJij.nu

cadeautjes voor het weeshuis

Blijf op de hoogte en volg Leanne

24 Juli 2014 | Tanzania, Arusha

Weer even een update van het Afrikaanse leventje. Morgen is onze laatste dag bij het weeshuis. We voelden ons toch niet helemaal op onze plek. Voornamelijk door de manier van opvoeden maar ook de eigenaar, de reistijd en de hoeveelheid vrijwilligers daar hebben we besloten om weg te gaan bij het weeshuis. We gaan vanaf volgende week op een kinderdagverblijf werken dat dichterbij huis is zodat we niet meer zo ver moeten reizen. Ilse werkt daar ook en we zijn dinsdag even met haar mee wezen kijken. Wat een verschil! Ik dacht dat het aan de cultuur lag dat de kinderen aan hun lot worden overgelaten en er niks wordt ondernomen maar hier doen ze hartstikke leuk tegen de kinderen en we voelden ons meteen welkom. Wat een lieve mensen! Ik heb er erg veel zin in en het is leuk dat het toevallig precies op de helft van onze tijd in Afrika is. Ik ga de kinderen in het weeshuis wel heel erg missen want die zijn echt heel erg lief. Dat is erg jammer maar gelukkig zijn er nog veel goede vrijwilligers die goed voor ze kunnen zorgen. Het zieke kindje van vorige week (Mozes) ligt trouwens in het ziekenhuis, hij heeft een bloedinfectie en het gaat nog steeds niet zo goed met hem. Ik hoop echt echt echt dat hij er weer bovenop komt.

Vandaag zijn Luciënne en ik samen met een van de medewerkers van het weeshuis naar de “baby shop” gegaan. Ik heb daar voor iets meer dan 100 euro aan spullen voor het weeshuis gekocht. Luiers, voeding, kokos olie, plastic luierbroekjes etc. Alle mensen die hebben gesponsord; namens het weeshuis; héél erg bedankt!! Ze waren er heel erg blij mee en ik moest meteen op de foto voor op de website omdat ze er zo blij mee waren. Fijn dat het goed terecht komt! De vrouw waar we mee gingen liep op Afrikaans tempo dus we zijn er de hele ochtend zoet mee geweest. Daarna was het alweer lunchtijd en na de lunch en een tijdje met de crowlers spelen zat de dag er weer op en mochten we weer fijn in een “God bless us” dala dala. Wisten jullie trouwens dat ze jezus hier ook een donkere huidskleur hebben gegeven? Grappig he? We gaan net als gisteren vanavond een meidenavondje met Ilse houden met films en veel gezelligheid. Alweer op de helft van ons avontuur! Zo gek.. over iets meer dan 2 weken vliegen we alweer terug!
Liefs Leanne

  • 25 Juli 2014 - 14:41

    Hetty:

    Hi Leanne,
    Wat heb je al veel meegemaakt, heel indrukwekkend! Wat super dat je al die spullen hebt gekocht voor de kinderen. Heel veel succes en veel knuffels voor de kinderen nog de komende twee weken! Groetjes Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Welkom op mijn reisdagboek, hierin zal ik mijn verhalen en belevenissen met jullie delen. Veel leesplezier! Liefs Leanne

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 7807

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Arusha, Tanzania

Landen bezocht: