Safari - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Leanne Korteweg - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Leanne Korteweg - WaarBenJij.nu

Safari

Blijf op de hoogte en volg Leanne

21 Juli 2014 | Tanzania, Arusha

Luciënne en Leanne op safari dag 1

Om 9 uur werden we opgehaald door onze coole jeep en chauffeur Ruben. We reden 4 uur en kwamen toen bij ngorongoro crater. Dit heet zo omdat de “cats” een geluid maken dat hierop lijkt. We gaan morgen pas naar de ngorongoro maar we moeten hier doorheen rijden om bij de serengeti te komen. Ondertussen hebben we al wel wat aapjes gezien en een struisvogel, 2 giraffen, zebra’s en heel veel gazelles. Als we na bijna 7 uur rijden bij de serengeti aankomen kijk ik mijn ogen uit. Wauw, net alsof ik levend in The lion king terecht ben gekomen. Hakuna matata! Een hele mooie savanne en zelfs woestijn, oases, jungle achtig landschap en heeel veel hobbels. Al snel komen we bij leeuwen. Ze liggen lekker te slapen in het hoge gras dus we kunnen ze niet goed op de foto krijgen. Ruben verzekerde ons dat we ze nog vaker zullen zien en dan hopelijk meer in actie. We rijden verder en zien pumba, nijlpaarden en heel veel olifanten. Wauw, zo dichtbij!! Op een gegeven moment waren ze op 1, hooguit 2 meter afstand en konden we goed foto’s maken. Nu gingen we naar ons tentenkamp want we moesten daar voor het donker zijn en het was al laat. Dit was een heel leuk plan maar je raadt het nooit.. Op een kwartier afstand van het kamp, als de zon al aan het ondergaan is en we net nog leeuwen en olifanten hebben gezien, krijgen we autopech. Er begon een lampje te branden (die met dat oliekannetje) en er lekte wat onder de auto vandaan. Ook ging hij niet meer in zijn versnelling.. zucht! De zon ging steeds verder onder en we waren echt bang. Daar sta je dan in de bushbush. Gelukkig hadden we een technische chauffeur en na een lange tijd deed hij het zo goed als weer. We konden in slakkentempo verder rijden. Toen we aankwamen bij het tentenkamp was het al pikkedonker maar de camping zag er mooi uit! Ik heb niks teveel gezegd want we werden door een mannetje met pijl en boog naar onze plek gebracht. De tent leek meer op een huisje met ritsen of zo. Hartstikke luxe met eigen mooi ingerichte badkamer en twee losse bedden met muskietennet er overheen. We mochten eerst nog eten in het restaurant. Hartstikke luxe! We hebben vegetarische Indische curry gegeten. Het voelde net alsof we echt uit eten waren. Vervolgens bracht weer een pijl en boog meneer ons naar onze tent want je mag hier absoluut niet alleen in het donker over de camping lopen. Op een gegeven moment scheen hij de zaklamp naar de bosjes en keken in het donker twee geelgroene ogen ons aan. O, that’s an hyena.. zei de man. We keken elkaar aan, EEN HYENA??? Ik rende snel de tent in en we deden hem snel op slot. Pfoe dat was eng! We gingen snel douchen en doken ons bed in. Na een mooi dans muziekje van de “masaai”, wat eigenlijk best eng klonk.. een beetje als een sekte die geesten op ging roepen of zo, werd het stil. Voor even want vervolgens hoorden we allemaal rare grommende/knorrende geluiden. Een beest bij onze tent! Whaaa!! Oordoppen in en hopelijk slapen en morgen weer wakker worden, wat een avontuur!!

Dag 2
We zijn gelukkig weer veilig wakker geworden. Ook de muggen in Tanzania vinden het fijn om me te prikken dus ik heb overal jeuk. Lang leve de malaria pillen. We gaan ontbijten en mogen zelf onze lunch box klaarmaken. Klaar om te gaan! Ruben wacht al op ons en we gaan op pad. We zijn een tijdje aan het rijden en dan rijdt Ruben ineens een raar zijpad in. We komen bij een soort kleine autogarage midden in de serengeti. De auto is alweer stuk, dit keer is er iets mis met de remmen. Zucht.. We moeten uitstappen en staan tussen de apen en grote vogels. Na een half uur zegt hij dat de auto weer is gemaakt maar ja, dat zei hij gisteren ook. Een beetje jammer dit. We rijden verder en komen langs hele mooie beesten. Vooral de giraffen en nijlpaarden zijn nu heel dichtbij. Zo gaaf! Na uren rijden door de savanne komen we bij de grens van Serengeti naar ngorongoro. Bij de grens staat een grote groep met Masaai jongens. Bah bah, ze hebben een zelf gemaakte speer en vragen ons om onze lunch box en geld. We hebben het niet dus proberen dit aan ze uit te leggen. Ik vind het wel een beetje spannend en jawel… de auto gaat precies op dat moment stuk, maar nu echt! Er kwamen geen andere jeeps voorbij en Ruben kreeg de auto echt niet meer aan de praat. Op een gegeven moment kwam er een jeep aan en de chauffeur stapt uit. Het blijkt dat hij precies nog twee plekjes over heeft in de auto dus we besluiten, ook al kennen we deze man niet. Om met hem verder te gaan. In de auto zaten ook drie hele gezellige Duitse backpackers. Dat hebben we dan wel weer getroffen. We hebben het hele ritje met ze zitten kletsen en uiteindelijk kwamen we bij onze lodge, gelukkig.. Wauw, ook al zo gaaf! Wel een beetje koud want je zit midden in de krater maar er werden kruikjes voor ons warm gemaakt. Het eten was een heel chique buffet diner met allemaal lekker eten, ook het ontbijt was heel lekker. Ruben at beide keren met ons mee, die had inmiddels de auto weer aan de praat gekregen en was ook gearriveerd.
Na een nachtje heel lekker slapen moesten we om 5.30 opstaan omdat we al om 6.30 opgehaald zouden worden. We vroegen ons af waarom maar het blijkt dat er ’s ochtends vroeg veel dieren in ngorongoro zijn. Dat blijkt! Wauw, ik keek mijn ogen uit. Wat was dit een gave ervaring! Om 13.00 begonnen we aan de terugreis en om 17.00 waren we weer veilig in Arusha. Wat een ervaring!
Foto’s volgen nog, het zijn er nogal wat;)
Liefs!

• 21 Juli 2014 - 21:01

Poelen:

Die gekke hyena (Shenzi) vd Lion King ook gezien?! ;-)
    Klinkt weer als mega leuke ervaringen, heel tof!!

• 21 Juli 2014 - 23:46

Dionne:

Wauw! Wat een prachtige rijke (;-))beschrijving. Ben echt totaal niet jaloers. Heel benieuwd naar de foto's. X

• 22 Juli 2014 - 07:39

Lianne:

Wat een avontuur! En wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Geniet ervan. Gr, Lianne

• 22 Juli 2014 - 23:01

Anne Joke:

Wat een heerlijk verhaal weer! Tof dat jullie die safari gedaan hebben, dat is weer een onvergetelijke herinnering erbij op 't lijstje!