dag 5 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Leanne Korteweg - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Leanne Korteweg - WaarBenJij.nu

dag 5

Blijf op de hoogte en volg Leanne

18 Juli 2014 | Tanzania, Arusha

Ik klaag nooit meer over de N.S. Ik klaag nooit meer over de N.S. Ik klaag nooit meer over de N.S.Ik klaag nooit meer over de N.S.Ik klaag nooit meer over de N.S.Ik klaag nooit meer over de N.S.Ik klaag nooit meer over de N.S.Ik klaag nooit meer over de N.S. Ik klaag nooit meer over de N.S. Ik klaag nooit meer over de N.S.Ik klaag nooit meer over de N.S.Ik klaag nooit meer over de N.S.Ik klaag nooit meer over de N.S.Ik klaag nooit meer over de N.S.Ik klaag nooit meer over de N.S.

Ze hebben op de dala dala dus stickers geplakt waarop staat; We trust on God.. hmm we zijn toch maar in de volgende gestapt. Deze vond dat de dala dala niet vol genoeg zat dus ging in z’n achteruit de route weer terug om nog meer mensen op te halen voor 20 cent per persoon. Heel logisch! Tijd maakt hier niet uit. We zijn vandaag in plaats van met de boda boda te gaan, gaan lopen. 20 minuutjes en je bent er. Dat gaan we nu waarschijnlijk voortaan doen. Komen we toch nog aan onze beweging hier.

We hebben vandaag maar een halve dag gewerkt want we wilden nog even inpakken. De komende drie dagen even geen blog want het is nu zeker. We gaan morgen op safari!! Dus niet ongerust zijn want ik slaap morgen in een tentje tussen de olifanten! Haha nee hoor met mannetjes buiten die op ons letten, misschien zelfs wel weer met pijl en boog;). De 2e nacht slapen we in een luxe lodge. Ik ben heel benieuwd, ook naar wat we allemaal gaan zien! We worden om 9 uur (8.00 bij jullie) opgehaald en gaan dan 6!!!!! uur rijden naar de Serengeti. Daar doen we een afternoon safari en gaan dan naar ons tentenkamp. De volgende ochtend nog bij de Serengeti en dan rijden we naar de ngorongoro krater, daar brengen we de rest van de dag door + ochtend en gaan dan weer helemaal terugrijden. Maandagavond zijn we weer terug.

Het was vandaag minder leuk op het werk, er waren zoveel vrijwilligers dat we niks te doen hadden en de kinderen waren heel huilerig. We zijn toen lekker met de wat grotere kinderen buiten gaan wandelen (op sokken).. In de bomen groeien Guaves? Deze mogen de kinderen zo opeten en ze vinden het super lekker. Ik durfde het nog even niet aan. Het gaat net zo goed hier zonder ziek te worden;). Toen we terug wandelden liepen we door de tuin. Daar zat een hele groep apen te spelen. Ik heb er een filmpje van gemaakt. Ik had Gloria (een heel schattig meisje) op mijn arm en heb haar “monkey” geleerd. Ze riep de hele tijd achter elkaar monkey monkey monkey! Eenmaal terug aangekomen op de groepen worden de kinderen zonder iets te zeggen in de kinderstoelen gezet en het eten wordt letterlijk naar binnen gepropt. Toen we klaar waren met ons kindje, en de nanny’s met al die andere kinderen in diezelfde tijd was het tijd voor onze lunchpauze. We gingen weer even naar tanz-hands voor een broodje en wifi en vervolgens wilden we een poging doen om het geld voor de safari te regelen. Ze willen dit namelijk contant in dollars en hier kan je alleen shilling uit de muur halen. We zijn hier de halve middag zoet mee geweest maar uiteindelijk door van het kastje naar de muur te zijn gestuurd hebben we bij Rotterdam supermarket (ja echt) ons geld kunnen omwisselen. Helemaal klaar voor de safari dus!
Fijn weekend allemaal! xx

  • 18 Juli 2014 - 22:17

    Patricia:

    Hey leanne,

    Zo, ik heb eindelijk even je 5 verslagen kunnen lezen.
    Wat ontzettend leuk.Vooral die foto's.
    Je hebt zo te lezen al veel indrukken opgedaan.
    En morgen op safari.Wauw wat een belevenis zal dat ook gaan worden.
    Geniet er in ieder geval maar van.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag...

    Liefs Patricia

  • 19 Juli 2014 - 10:03

    Ellen:

    Safari, helemaal geweldig!
    Moet super zijn. Genieeeeeeetennnnn.
    XXX

  • 19 Juli 2014 - 10:42

    Leny:

    Ha leanne,
    Leuk om te lezen allemaal. Nou je zult zien; de 6 uur durende rit naar de Serengetti is het meer dan waard, ook onderweg is het al geweldig wat je ziet en in het park zelf: geweldig. geniet er dubbel en dwars van en maak maar veel foto's!
    Groet ook van Henk!

  • 20 Juli 2014 - 16:23

    Niek:

    Hoi Leanneke,
    Vandaag alweer een week geleden: de stress vlak voor vertrek naar Düsseldorf vanwege de koffer die te veel was aangekomen en uiteindelijk de studieboeken toen maar thuis gelaten om nog aan het streefgewicht te komen.
    Heb je die boeken al gemist ? Laat maar even weten of jullie er nog iets uit nodig hebben.
    De tijd vliegt, gisteren jouw berichtje dat de safari zo gaaf is met al die wilde dieren dichtbij. Iedereen kijkt al uit naar de blog en de foto’s. Je blogs van afgelopen week en die mooie foto van jou met Sawabi heb ik uitgeprint en zijn al bij oma Korteweg. Geniet ook volop de komende 3 weken want voor je het weet zijn ze al om.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Welkom op mijn reisdagboek, hierin zal ik mijn verhalen en belevenissen met jullie delen. Veel leesplezier! Liefs Leanne

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 7780

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Arusha, Tanzania

Landen bezocht: